آیه های تمدن

سفیران پیشرفت، فناوری و تحول

دانش ­آموز عزیز و گرامی

از ابتدای دهه هفتاد، مؤسسه علمی رزمندگان با امید و هدف تربیت نسل آن روزگار برای ساختن ایران اسلامی و جبران کمبودهای موجود در نظام آموزشی کشور و همچنین رفع مشکلات جاماندگان از تحصیل به خاطر دفاع از کشور، تشکیل شد. تشکیل دپارتمان علمی از بهترین طراحان کنکور و دبیران آن سالها، جزوات رزمندگان را محبوب کرد و این جزوات، کلیدی برای باز کردن قفل درب کنکور و ورود به دانشگاه بود.
امروزه آموزش و پروش ما خوبیهای بسیار دارد که باید آن را قدر بدانیم و از آن مراقبت کنیم، اما به این رسیدهایم که سیستم موجود در آموزش و پرورش مناسب نسل جدید و پیشرو نیست. در کنار قدردانی از آموزش و پرورش، انتقاداتی را نیز داریم و سعی خواهیم کرد که مکمل آن باشیم. آموزش و پرورشی که نیاز به تحول دارد و غول غربگرایی و لیبرالی جوانهای ما را به سوی آیندهای آباد نمی رساند .لذا در چند گام باید مقدمات تحول را آماده کنیم و در حد توانمان سعی نماییم تا نسل جدید از تربیت و رشد مناسبتری برخوردار باشند.
بیش از یک دهه است که «ساختار» محصولات کمک آموزشی تغییر چشمگیری نداشته است و فقط شاهد تنوع زیاد و ذائقه‌سازی‌های جدیدی در ارایه آنها بوده‌ایم. محصولاتی که نه تنها دانش‌آموز را توانمند نمیسازد بلکه به دنبال تخدیر او بوده و قدرت تصمیمگیری که نسلهای گذشته داشته‌اند را از او دریغ کرده اند. به قول معروف، موتور دانش‌آموز را روشن نکرده اند که خود او، با کمک دیگران، آینده را بسازد. در گذشته دانش‌آموز، «خود» در پی یافتن بهترینها برای یادگیری بود و نیازهای خود را میشناخت.
در دوران کنونی، دانش‌آموز از ترس آینده و نگاه اطرافیان، خود را در آغوش مؤسسات و محصولات میاندازد به امید اینکه شاید کسی پیدا شود که آینده طلایی را برای او بسازد، غافل از اینکه آینده ساز اصلی، خود اوست؛ او باید بعد از دوران تحصیل، در محیط کار و در زندگی مشترک تصمیم بگیرد. او باید در اولین گام، خودش را به صورت واقعی بشناسد، بپذیرد و سپس در پی تغییر خود باشد.
بر اساس این بینش ،رویکرد مؤسسه برخلاف دیگران که فروش کالا و سودمحوری یا فعالیتهای موسمی است، به توانمندسازی، اقتصاد سالم و جریانساز تغییر کرده است؛
تولید فرآیندهای آموزشی و استعدادیابی، استفاده از بسترهای الکترونیکی، برخط (آنلاین)، فناوری و یادگیری علم با طعم لذت، ارزشیابی صحیح از ابعاد تحصیلی-شخصیتی- مهارتی، تولید محصولات مکمل فعالیت معلم و ابزار معلم محور، تشکیل باشگاه نخبگانی و پرورش هدفمند استعدادها از جمله رویکردهای جدید مؤسسه است که در قالب محصولات و خدمات، قابل دریافت است که به صورت مختصر در این دستورالعمل به آنها اشاره شده است.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه علمی آموزشی رزمندگان می باشد.
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۴